پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,پروژه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,تحقیق بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستان,مقاله بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

دانلود فایل

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان در 125 صفحه ورد قابل ویرایش  فهرست مطالب عنوان                                                                                                                                                           صفحه فصل اول: مقدمه مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 1 بیان مساله …………………………………………………………………………………………………………………………………….  2 ضرورت و اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………… 6 اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………  7 فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….  7 تعاریف و اصطلاحات ……………………………………………………………………………………………………………………..  8 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاصه ای از فصل دوم ……………………………………………………………………………………………………………….  11 تاریخچه آموزش پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………………………  11 تعریف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  21 ویژگیهای كودك در دوره پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………..  21 اهداف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  25 مهارتهای روانی ـ حركتی در دوره دبستان …………………………………………………………………………………..  27 تحول حركت در كودكان دبستانی ……………………………………………………………………………………………….  29 مهارتهای روانی ـ حركتی ……………………………………………………………………………………………………………  31 سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………  42 روابط با همسالان ……………………………………………………………………………………………………………………….  48 وظیفه مهد كودك و مراكز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر ……………………………………………………………..  66 پیشینه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………..  73 فصل سوم: روش شناسی روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………..  90 ابزار پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………….  90 جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………  92 گروه نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………  92 متغیرها ………………………………………………………………………………………………………………………………………  93 روش اجرای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………..  93 روشهای آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………  93 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات تجزیه و تحلیل نتایج …………………………………………………………………………………………………………………..  95 یافته های جانبی پژوهش …………………………………………………………………………………………………………  102 فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث دربارة نتایج آن محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………  118 پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………  118 منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………  121 ضمائم ……………………………………………………………………………………………………………………………………….   130 فهرست جداول عنوان                                                                                                                                                           صفحه جدول شماره 2- مقوله های اصلی در حوزه روانی ـ حركتی ……………………………………………………………  34 جدول شماره 1-2- شاخص های رشد رفتار طبیعی ……………………………………………………………………..  55 جدول شماره 2-2- مراحل رشد روانی ـ اجتماعی اریكسون …………………………………………………………..  59 جدول شماره 3-2- تشخیص هدفهای كودكان ناسازگار ………………………………………………………………..  68 جدول شماره 1- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب جنسیت ……………………………………………………………  95 جدول شماره 2- توزیع فراوانی آزمئدنیها برحسب گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ………………………  95 جدول شماره 3- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب ………………………………………………………………………..  96 جدول شماره 4- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب كلاس ………………………………………………………………  96 جدول شماره 5-  توزیع فراوانی شغل پدر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 6- توزیع فراوانی شغل مادر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 7- توزیع فراوانی سطح تحصیلات پدر آزمودنیها ……………………………………………………….  98 جدول شماره 8- توزیع فراوانی سطح تحصیلات مادر آزمودنیها ………………………………………………………  98 جدول شماره 9- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی .  99 جدول شماره 10- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی و مؤلفه های آن در دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ……………………………………………………………………………………………………………………………  100 جدول شماره 11- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  100 جدول شماره 12- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  101 جدول شماره 13- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در سازگاری اجتماعی ……………..  101 جدول شماره 14- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در سازگاری اجتماعی …………..   102 جدول شماره 15- مقایسه میانگینهای دختران و پسران در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی  102 جدول شماره 16- مقایسه میانگینهای دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك سن در دو متغیر مهارتهای روانـی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی …………………………………………………………………………….  103 جدول شماره 17- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك جنس در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………  104 جدول شماره 18- مقایسه میانگینهای  مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان براساس وضعیت اشتغال مادر ………………………………………………………………………………………………………. 105 جدول شماره 19- مقایسه میانگینهای مهارتهای روانی ـ حركتی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  105 جدول شماره 20- آزمون توكی برای تشخیص تفاوتهای معنادار بین میانگین ها ……………………………  106 جدول شماره 21- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  106 جدول شماره 22- مقایسه میانگین های روانی ـ حركتی كودكان براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 23- آزمون تعقیبی توكی برای تعیین معناداری تفاوت میانگین های روانی ـ حركتی براساس تحصیلات پدر ……………………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 24- مقایسه میانگینها در اسزگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  108 جدول شماره 25- آزمون توكی برای مقایسه میانگینها در سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر  108 جدول شماره 26- مقایسه میانگین مهارتهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………………………… 109 جدول شماره 27-  آزمون توكی برای مقایسه دو به دو میانگینهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر  109 جدول شماره 28- مقایسه میانگین سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  110 جدول شماره 29- همبستگی بین زیرمقیاسهای سازگاری اجتماعی با یكدیگر و با مهارتهای روانی ـ حركتی              111 مقدمه: موفقیت كودكان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد كه آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه كرده‏اند. آمادگی كودكان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند. در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود كه ورود كودكان به دبستان، آغاز یادگیری و شكوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحب‏نظران مختلف، مسیر تفكر و برنامه‏ریزی به سمت بارور كردن آموزش‏های پیش از دبستان، به عنوان پیش‏نیاز ورود كودكان به مدرسه، تغییر كرده است. بی‏شك پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینه‏سازی برای اصلاح اعمال و حركات مختلف كودكان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز1، 1983؛ به نقل از مفیدی، 1375)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حركتی كودكان در سالهای اولیه كودكی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسه‏های آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاكید از مهارتهای حركتی و جسمی به سمت زمینه‏های رشد شناختی و ذهنی كودكان حس شده است (مفیدی، 1375). هر چند مهارتهای حركتی و شناختی لازم و ملزوم یكدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه2 (1374)، مهارتهای حركتی زیربناء و لازمة مهارتهای شناختی هستند. با توجه به پیشرفت علم و تكنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نكته كه شكوفایی یك كشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است كه برنامه كیفی و كمی مناسب و در خور نیازهای جسمی و روانی برای كودكان پیش‏دبستانی، با توجه به ویژگیهای این دوره از رشد، تهیه و تدارك دیده شود. اما پیش نیاز برنامه‏ریزی و سرمایه‏گذاری در این زمینه، انجام پژوهشهایی است از روش شناسی و مبنای نظری درستی برخوردار باشند تا با توجه به نتایج حاصله، بتوان تا حدودی نیازهای جامعه در این زمینه برطرف شود و گام‏هایی هر چند جزئی در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی برداشته شود. بیان مسأله: درخصوص آموزش پیش دبستانی، دیدگاههای مختلف و گاه متعارضی ارائه شده است. از یك سو افرادی نظیر الكایند[1]، 1987؛ سیگل[2]، 1987؛ كانینگ[3] و لیون[4]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس[5]، 1996) معتقدند كه نباید كودكان را بی محابا به سمت آموزش های پیش دبستانی بكشانیم و جو حاكم بر بسیاری از برنامه های پیش دبستانی ممكن است كودكان آنطور كه باید و شاید به سوی پیشرفت رهنمون نسازد. دلیلی كه برای تدارك برنامه پیش دبستانی وجود دارد این است كه در حین آموزش های پیش از دبستان، كودكان تجاربی را می آموزند كه ممكن است در خانه نتوانند از اثرات مثبت چنین تجاربی برخوردار باشند. اما كانینگ و لیون (1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) بر این باورند كه افسانه تجارب اولیه[6] به این امر منجر شده كه ما نقش بزرگسالان را در محیط‏های پیش دبستانی كه باید فرصتی مناسب برای كودكان فراهم كنند را نادیده بگیریم. از سوی دیگر بسیاری از صاحبنظران (مثل دومان[7]، 1984؛ رسكولا[8]، 1991؛ پاندی[9]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) معتقدند كه تجارب پیش دبستانی تاثیر مثبتی بر رشد كودكان خواهد گذاشت. تاكید بر آموزش و پرورش در دوره پیش‏دبستان به علت واقع گرایی، بینش، تلاش و كوشش افراد بسیاری است كه عمر خود را صرف این كار كرده اند. اگر با توجه به منابع معتبر، از افلاطون (427-347 قبل از میلاد مسیح) كه آغاز آموزش‏های اولیه را از هنگام تولد دانسته‏اند، بگذریم و (باربور، 1986)، باید بپذیریم كه افرادی مثل جان آموس كمینوس، ژان ژاك روسو، پستالوزی، فروبل، ماریامونته سوری، پیاژه و پژوهشگران كنونی جوامع مختلف و نیز جامعه علمی و فرهنگی ایران، در شناخت هویت واقعی این دوره از آموزش و نتایج اثر بخش آن بر سرنوشت كودكان كمك و یاری رسانده اند (مفیدی،1375). در پژوهش حاضر، مهارتهای روانی ـ حركتی1 و سازگاری اجتماعی به عنوان متغیرهای اصلی در نظر گرفته شده‏اند. یكی از عوامل تعامل انسان با محیط، رفتارهای روانی ـ حركتی است. این رفتارها دارای تظاهرات متعددی مثلاً در كارهای صنعتی، حرفه‏ای، تكنیكی، مهارتهای شغلی، اعمال تجاری، وظایف روزمره، رانندگی، موسیقی، هنر و همینطور تربیت بدنی و ورزش می‏باشند، در حالی كه به نظر می رسد حیطه روانی اینگونه رفتارها مورد غفلت واقع شده است. مفیدی (1375) بر ضرورت توجه به آمادگیهای جسمی و حركتی كودكان در دورة پیش از دبستان تاكید كرده است. او سعی كرده است ابتدا سالهای اولیه كودكی را به عنوان مرحلة ایده‏آلی برای یادگیری مهارتهای حركتی بشناساند، سپس قابلیت‏ها و تواناییهای كودكان را از نظر آموزش و یادگیری مهارتهای حركتی مد نظر قرار دهد. به علاوه پژوهشهایی كه در زمینة مهارتهای روانی ـ حركتی و اثر برنامه‏های تمرینی بر افزایش و بهبود اینگونه مهارتها انجام شده است (بلیانی، 1377؛ یان و یان، 1991، رهبانفرد ، 1377 و خلجی و عماد، 1381) توانسته است تأثیر این برنامه‏های تمرینی را در بهبود مهارتهای روانی ـ حركتی نشان دهند. از سوی دیگر مهارتهای اجتماعی نیز با مهارتهای روانی ـ حركتی ارتباط تنگاتنگ و نزدیكی دارند و جنبة مهمی از رشد كودك محسوب می شوند. هدف آموزشهای اولیه كودكان، اجتماعی بار آوردن (جامعه پذیری) آنان است (میزل2 ،1996، وینووسكیز3 ، 1994). توانایی برای ایجاد و حفظ ارتباطات با دوستان و بزرگسالان (همچون معلمان)، پایه و ركن اجتماعی شدن را در مدرسه شكل می‏دهد. مهارتهای اجتماعی كودكان ممكن است با پیشرفت تحصیلی بعدی آنها در ارتباط باشد (اسواتز1 و والكر2  ، 1984) و تجارب آنها با همسالان خود، احتمالاً روی نگرشهای آنان در ارتباط با مدرسه و یادگیری نیز تاثیر می‏گذارد (كاگان3  و همكاران 1995). همانطور كه در فصل چهارم مشاهده شد فرضیه اول این پژوهش تایید نشد. به عبارتی آموزش پیش دبستانی نتوانسته بود باعث تغییر معناداری در مهارتهای روانی ـ حركتی كودكان شود. جالب اینكه گروه آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی در مقایسه با گروه آموزش دیده نمره بالاتری كسب كردند. نتایج این فرضیه یا پژوهش حكیمی منش، تشكری، مژدهی و معین (1361) ناهمخوان است زیرا پژوهش آنها نشان داد كه تحریك اضافی و ایجاد محیط مطلوب بر رشد مهارتهای روانی ـ حركتی نوزادان تاثیر مثبتی دارد به گونه ای این تاثیر تا شش ماه بعد نیز پایدار مانده است. از سوی دیگر نتایج پژوهش با یافته های گویاكلا (2005) نیز ناهمخوان است. زیرا گویاكلا به این یافته دست پیدا كرد كه برنامه های مداخله ای پیش دبستانی در بهبود مهارتهای حركتی كودكانی كه د رخطر تاخیر حركتی هستند موثر است. البته نتایج این پژوهش را نمی‏توان با پژوهش های حكیمی منش و همكاران (1361) گویاكلا (2005) مقایسه كرد زیرا حكیمی‏منش و همكاران (361) كودكان شیرخوارگاه را بررسی كرده بودند و گویاكلا (2005) نیز به بررسی كودكانی پرداخته بود كه دارای تأخیر در رشد مهارتهای حركتی بودند. البته چنین یافته‏ای ممكن است دلایل زیر را داشته باشد: 1- عدم دقت آزمونگران در اجرای آزمون لینكلن ـ ازرتسكی 2- هنجار نبودن آزمون لینكلن ـ ازرتسكی برای دانش آموزان ایرانی 3- یكی از عوامل موثر در رشد مهارتهای حركتی، میزان فضای مدرسه است كه كودكان بتوانند آزادانه به بازی بپردازند. شاید در شهر تهران به دلیل فضای كوچك مدارس پیش دبستانی كودكان، دانش‏آموزان چندان كه باید و شاید، حركت و جنبش لازم را ندارند. می‏توان در پژوهشهای آینده این مساله را بررسی كرد كه آیا بین فضای مدرسه با رشد مهارتهای روانی ـ حركتی رابطه ای وجود دارد. نتایج جدول شماره 11 در فصل چهار حاكی ازآن است كه تجربه پیش دبستانی در سازگاری اجتماعی كودكان تفاوت معناداری ایجاد نكرده است كه نتایج این پژوهش با كرمی و هیبت الهی (1377)، اسحاق نیا (1371)، سعیدی زاده (1376)، حقیقت (1372)، میرزاده (1365)، دیده بان و همكاران (1369)، اكبرزاده (1371)، لیدنبرگ (2000)، پولان دیاز (1992)، دانیلز (1995)، دیوید (2000)، بنت (1992)، جانسون و همكاران (2000)، چمبرز (1990)، بارنت (1995)، لین و همكاران (1998)، شولمن و همكاران (2003)، همخوان و با نتایج پژوهش حاج بابایی (1369) ناهمخوان است قاعدتاً بایستی این گونه باشد كه كودكان دارای تجربه پیش دبستانی از سازگاری اجتماعی بهتری برخوردار باشند اما نتایج این پژوهش چیز دیگری رانشان می دهد. شاید بتوان در تبیین این یافته به موارد زیر اشاره كرد: 1- نوع ارتباط معلم با شاگرد از عوامل تعیین كننده سازگاری اجتماعی است بنابراین شاید كیفیت ارتباط با معلم در رشد سازگاری اجتماعی كودك تاثیر بگذارد. گلاسر (1371) معتقد است كه كیفیت ارتباط در مدرسه از جمله عوامل موثر در رشد عزت نفس كودكان است و وی بر این نكته پافشاری می‏كند كه ریشه اكثر مشكلات در نظام آموزشی است و معلم بایستی بتواند كمبودهایی را كه كودك در خانه با آن مواجه شده است در مدرسه جبران كند. بهتر است در پژوهشهای آینده متغیر نوع ارتباط معلم با كودك یا حداقل سبك رفتاری وی سنجیده شود. 2- صرف بودن در مدارس پیش دبستانی شاید نتواند كودكان را به سمت سازگاری اجتماعی رهنمون سازد به نظر می رسد كیفیت آموزشها و اینكه كودكان در این مراكز طبق چه اصول و مبانی آموزش می بینند مهمتر باشد. پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده محتوای مطالب آموزشی مورد تحلیل قرار گیرد تا مشخص گردد كه آیا یكی از اهداف نهایی نظام آموزش پیش‏دبستانی افزایش سازگاری اجتماعی هست یا خیر؟ 3- هر چند كودكان مقداری از اوقات روزانه را در مدارس می گذرانند اما كیفیت ارتباط با والدین و جو عاطفی حاكم بر خانواده نیز در رشد اجتماعی كودكان تاثیر زیادی می گذارد. 4- میزان گذراندن تجربه پیش دبستانی نیز یكی از متغیرهای مهم در سازگاری اجتماعی كودكان است. در این پژوهش این متغیر مشخص نشد ممكن است كودك هر چه بیشتر مدارس پیش‏دبستانی را تجربه كند در رشد مهارتهای برقراری ارتباط و سازگاری وی تاثیر بیشتری بگذارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده این موضوع مورد سنجش قرار گیرد.

  • پاورپوینت سمینار مسائل مالی با موضوع صندوق های بازنشستگی

    پاورپوینت سمینار مسائل مالی با موضوع صندوق های بازنشستگی دانلود فایل پاورپوینت سمینار مسائل مالی با موضوع صندوق های بازنشستگی  پاورپوینت سمینار مسائل مالی با موضوع صندوق های بازنشستگی که شامل 12 اسلاید و بشرح زیر میباشد: نوع فایل : PowerPoint فهرست محتوا…

  • اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور

    اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور دانلود فایل اداره فنی و تجهیزات شركت فرودگاههای كشور مقدمه تعمیر  و نگهداری باز كردن درب سوپاپ فیلر گیری سوپاپ باز كردن انگشتی و متعلقات آن كربن گیری سر سیلندر پیاده كردن سوپاپ…

  • مبانی نظری برد و باخت، خلق و خوی ورزشکاران

    مبانی نظری برد و باخت، خلق و خوی ورزشکاران دانلود فایل مبانی نظری  برد و باخت، خلق و خوی ورزشکاران دارای 21صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد مشخصات محصول:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی…

  • طرح توجیهی تولید لواشك از خرما

    طرح توجیهی تولید لواشك از خرما دانلود فایل طرح توجیهی تولید لواشك از خرما بسمه تعالی وزارت تعاون معاونت طرح وبرنامه دفتر امور اقتصادی وتسهیلات بانكی طرح توجیهی تولید لواشك از خرما خلاصه طرح : موضوع طرح : طرح تولید…

  • پایان نامه آنالیز كمی آب

    آنالیز كمی آب,پایان نامه آنالیز,پایان نامه آنالیز كمی آب دانلود فایل پایان نامه آنالیز كمی آب قسمتی از متن: 1-     شكستگی ها (Bursts) تلفات با دبی بیش از 500 لیتر در ساعت در فشار 50 متر به عنوان شكستگی محسوب…

  • پژوهش شناخت ویژگی های روان شناختی و شخصیتی مؤثر در امر كارآفرینی

    پژوهش شناخت ویژگی های روان شناختی و شخصیتی مؤثر در امر كارآفرینی,پژوهش شناخت ویژگی¬های روان¬شناختی و شخصیتی مؤثر در امر كارآفرینی,تحقیق شناخت ویژگی¬های روان¬شناختی و شخصیتی مؤثر در امر كارآفرینی,دانلود پروژه ویژگی¬های روان¬شناختی و شخصیتی مؤثر در امر كارآفرینی,شناخت ویژگی¬های…

  • دانلود پاورپوینت (اسلاید) نظریه آشوب

    ابزار های کاربردی تئوری آشوب در علم مدیریت,اثر پروانه ای (butterfly effect),اثر پروانه ای و بازتاب آن در سازمان و مدیریت,تئوری آشوب چیست ؟,تئوری آشوب در مدیریت,تئوری پیچیدگی چیست ؟,خود,دانلود پاورپوینت (اسلاید) نظریه آشوب,سیستمهای خطی و غیر خطی چگونه اند…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نو آوری سازمانی

    فصل دوم نوآوری سازمانی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش نو آوری سازمانی دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش نو آوری سازمانی در 70 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی…

  • پاورپوینت سفره های آب زیر زمین

    آب,آب زیر زمین,بررسی سفره های آب زیر زمین,پاورپوینت سفره های آب زیر زمین,پاورپوینت سفره های آب زیر زمین 28 اسلاید,پروژه در مورد سفره های آب زیر زمین,پروژه سفره های آب زیر زمین,دانلود پاورپوینت سفره های آب زیر زمین,سفره های آب…

  • مقاله اقسام آسیب های سازمان های اطلاعاتی

    مقاله اقسام آسیب های سازمان های اطلاعاتی دانلود فایل مقاله اقسام آسیب های سازمان های اطلاعاتی مقدمه در عصری كه اطلاعات بعنوان یك كالای بسیار با ارزش در اداره جوامع و تحولات جهان ایفای نقش می‌نماید سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی…

  • گزارش كارآموزی آب وفاضلاب اداره آب و فاضلاب شهرستان بهشهر

    آب وفاضلاب,اداره,دانلود گزارش کارآموزی آب وفاضلاب اداره آب و فاضلاب شهرستان بهشهر,شهرستان بهشهر,کاراموزی آب وفاضلاب اداره آب و فاضلاب شهرستان بهشهر,کارورزی آب وفاضلاب اداره آب و فاضلاب شهرستان بهشهر,گزارش كارآموزی آب وفاضلاب اداره آب و فاضلاب شهرستان بهشهر,گزارش کاراموزی آب…

  • پایان نامه بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران

    بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران,پایان نامه بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران,رضایت زناشویی,سبکهای دلبستگی بر رضایت زناشویی زنان متأهل شهر تهران دانلود فایل پایان نامه بررسی تاثیر سبکهای دلبستگی…

  • مقاله روابط خارجی ایران در زمان نادر شاه

    مقاله روابط خارجی ایران در زمان نادر شاه دانلود فایل [5]

  • پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی ازدواج جهانگردان در ایران

    پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی ازدواج جهانگردان در ایران دانلود فایل پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی ازدواج جهانگردان در ایران چکیده حقوق جهانگردان در ایران جزء حقوق خارجیان است و از مقررات کلی مربوط به حقوق خارجیان تبعیت…

  • پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...)با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت

    پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...)با تاکید بر سود اوری و ارائه الگوی مناسب مدیریت دانلود فایل پایان نامه ظرفیت سنجی بانک ملت برای ارائه خدمات (ضمانتنامه، LC ،...)با تاکید بر سود اوری و…

  • تئاتر چیست؟

    تئاتر چیست؟ دانلود فایل تئاتر چیست؟ تئاتر آن شاخه از هنرهای نمایشی است كه به بازنمودن داستان ها در برابر مخاطبان یا تماشاگران می پردازد “تئاتر” یك هنر دراماتیك است و پنج قرن قبل از میلاد مسیح در آتن و…

  • مقاله توضیحاتی پیرامون گل داودی

    مقاله توضیحاتی پیرامون گل داودی دانلود فایل مقاله توضیحاتی پیرامون گل داودی فهرست: گل داودی انواع گل‌های داودی مواد شیمیایی كوتاه نگهدارنده زادگاه گل داودی نگاهی به گل داودی مواد و روش ها مشخصات محل اجرای آزمایش‌ فاكتورها و صفات…

  • مقاله انواع حقوق

    تقسیم بندی حقوق,حق به معنای امتیاز,حقوق اساسی,حقوق بازرگانی,حقوق بین المللی,حقوق بین المللی خصوصی,حقوق بین المللی عمومی,حقوق تجارت,حقوق عمومی,مقاله انواع حقوق دانلود فایل مقاله انواع حقوق سر فصل مطالب اصلی: حقوق بازرگانی: حق به معنای امتیاز تقسیم بندی حقوق حقوق تجارت:…

  • مقاله بررسی مبادله و چرخه های همكاری تجزیه و تحلیل تئوریكی و تجربی مشاركت در كار

    پروژه بررسی مبادله و چرخه های همكاری تجزیه و تحلیل تئوریكی و تجربی مشاركت در كار,تحقیق بررسی مبادله و چرخه های همكاری تجزیه و تحلیل تئوریكی و تجربی مشاركت در كار,دانلود تحقیق بررسی مبادله و چرخه های همكاری تجزیه و…

  • پایان نامه پیاده سازی نرم افزار انتخاب رشته دبیرستان

    پایان نامه پیاده سازی نرم افزار انتخاب رشته دبیرستان دانلود فایل پایان نامه پیاده سازی نرم افزار انتخاب رشته دبیرستان چکیده بدلیل اینكه انتخاب رشته برای هر مقطع از تحصیل ، یكی از مهمترین وظایف و تاثیرگذارترین امور در ادامه…

  • مبانی نظری و پیشینه خود افشایی هیجانی

    خود افشاسازی,فصل دو خود افشا سازی,مبانی نظری و پیشینه خود افشایی هیجانی دانلود فایل در 59 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون…

  • آزمونهای روانشناختی و شغلی

    آزمونهای روانشناختی و شغلی دانلود فایل آزمونهای روانشناختی و شغلی

  • تحقیق كتاب البیان آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خوئی به صورت تفصیلی

    تحقیق كتاب البیان آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خوئی به صورت تفصیلی,دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود تحقیق كتاب البیان آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خوئی به صورت تفصیلی,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نمونه سوالات,کار در…

  • پایان نامه نحوه تهیه و تنظیم صورتهای مالی سرعین

    پایان نامه نحوه تهیه و تنظیم صورتهای مالی سرعین,تهیه و تنظیم صورتهای مالی,نحوه تهیه و تنظیم صورتهای مالی سرعین دانلود فایل پایان نامه نحوه تهیه و تنظیم صورتهای مالی سرعین چكیده مطالب هدف صورتهای مالی هستة اصلی گزارشگری مالی است…

  • زیبایی نعمت خدادادی هست

    دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود کتاب زیبایی نعمت خدادادی هست,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نمونه سوالات,زیبایی نعمت خدادادی هست,کار در منزل,کسب درآمد اینترنتی دانلود فایل این بدان معنی است که احتمالاً پوست شما به مرطوب‌کننده…

  • گزارش کارآموزی در شرکت آب و فاضلاب

    آب و فاضلاب,دانلود گزارش کارآموزی در شرکت آب و فاضلاب,شرکت,کاراموزی در شرکت آب و فاضلاب,کارورزی در شرکت آب و فاضلاب,گزارش کارآموزی در شرکت آب و فاضلاب,گزارش کاراموزی در شرکت آب و فاضلاب دانلود فایل گزارش کارآموزی در شرکت آب و…

  • پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار سنگ فروشی

    پروژه کارآفرینی طرح کسب و کار سنگ فروشی,پروژه کارافرینی طرح کسب و کار سنگ فروشی,توجیه اقتصادی طرح کسب و کار سنگ فروشی,دانلود پروژه طرح کسب و کار سنگ فروشی,دانلود کارآفرینی طرح کسب و کار سنگ فروشی,سنگ فروشی,طرح,طرح توجیه فنی طرح…

  • مقاله بیمه خارجی

    مقاله بیمه خارجی دانلود فایل مقاله بیمه خارجی فهرست: بیمه بیمه چگونه به وجود آمد بیمه های غیر زندگی ورود بیش از 40 شرکت بیمه خارجی به چین بازار بیمه‌های خارجی پس از ورود به ایران تاسیس بانك‌ها و بیمه‌های…

  • سمینار نساجی آخرین روشهای بکار رفته در تهیه پارچه های ضد آب

    سمینار نساجی آخرین روشهای بکار رفته در تهیه پارچه های ضد آب دانلود فایل سمینار نساجی آخرین روشهای بکار رفته در تهیه پارچه های ضد آب چکیده: مسئله پارچه های ضد آب از دیرباز همواره مورد توجه انسان بوده. این…

  • پاورپوینت جا به جایی، ترک کار و انضباط کار

    انتقال,انضباط,انواع انضباط,انواع جابه جایی,بر کناری از کار و عودت به کار,پاورپوینت جا به جایی، ترک کار و انضباط کار,ترفیع,جابه جایی,دانلود پاورپوینت جا به جایی ، ترک کار و انضباط کار,دلایل انتقال,سیستم ترفیعات دانلود فایل عنوان: پاورپوینت جا به جایی، ترک…

  • ویژگیهای جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی مهاجران خارجی با تأكید بر «مهاجران افغانی در ایران»

    دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نمونه سوالات,کار در منزل,کسب درآمد اینترنتی,ویژگیهای جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی مهاجران خارجی با تأكید بر «مهاجران افغانی در ایران» دانلود فایل دانلود ویژگیهای جمعیتی، اقتصادی و…

  • پایان نامه تأثیر سیاستهای پولی بر ارزش افزوده بخش كشاورزی

    بررسی تأثیر سیاستهای پولی بر ارزش افزوده بخش كشاورزی,پایان نامه تأثیر سیاستهای پولی بر ارزش افزوده بخش كشاورزی,پروژه تأثیر سیاستهای پولی بر ارزش افزوده بخش كشاورزی,تأثیر سیاستهای پولی بر ارزش افزوده بخش كشاورزی,تحقیق تأثیر سیاستهای پولی بر ارزش افزوده بخش…

  • سمینار بهینه سازی کارایی مبتنی بر مدل تحلیلی در سیستم های بلادرنگ با محدودیت توابع زمان/بهره وری

    سمینار بهینه سازی کارایی مبتنی بر مدل تحلیلی در سیستم های بلادرنگ با محدودیت توابع زمان/بهره وری دانلود فایل سمینار بهینه سازی کارایی مبتنی بر مدل تحلیلی در سیستم های بلادرنگ با محدودیت توابع زمان/بهره وری فهرست مقدمه. 4 معیارهای…

  • نقش گردشگری در اقتصاد روستایی

    گردشگری در اقتصاد روستایی,نقش گردشگری در اقتصاد روستایی دانلود فایل نقش گردشگری در اقتصاد روستایی مقدمه مطابق یک فرضیه علمی معاصر ، سیر تکاملی نخستین میمونهای انسان نما ( اجداد انسان ) در حدود 4 میلیون سال پیش در آفریقا…

  • مقاله امنیت در سایه حجاب

    مقاله امنیت در سایه حجاب دانلود فایل مقاله امنیت در سایه حجاب  از جمله مباحثی که همواره به عنوان یک موضوع بحث برانگیز و جنجالی، مطرح بوده، ذهن و ضمیر انسان ها و جوامع بشری را به خود معطوف و…