پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,پروژه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان,تحقیق بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستان,مقاله بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان

دانلود فایل

پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش‏ دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‏ آموزان در 125 صفحه ورد قابل ویرایش  فهرست مطالب عنوان                                                                                                                                                           صفحه فصل اول: مقدمه مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 1 بیان مساله …………………………………………………………………………………………………………………………………….  2 ضرورت و اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………… 6 اهداف پژوهش ………………………………………………………………………………………………………………………………  7 فرضیه های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………….  7 تعاریف و اصطلاحات ……………………………………………………………………………………………………………………..  8 فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاصه ای از فصل دوم ……………………………………………………………………………………………………………….  11 تاریخچه آموزش پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………………………  11 تعریف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  21 ویژگیهای كودك در دوره پیش دبستانی ……………………………………………………………………………………..  21 اهداف دوره پیش دبستانی ………………………………………………………………………………………………………….  25 مهارتهای روانی ـ حركتی در دوره دبستان …………………………………………………………………………………..  27 تحول حركت در كودكان دبستانی ……………………………………………………………………………………………….  29 مهارتهای روانی ـ حركتی ……………………………………………………………………………………………………………  31 سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………………………………………………  42 روابط با همسالان ……………………………………………………………………………………………………………………….  48 وظیفه مهد كودك و مراكز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر ……………………………………………………………..  66 پیشینه پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………………..  73 فصل سوم: روش شناسی روش پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………..  90 ابزار پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………………………….  90 جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………………………………………  92 گروه نمونه و روش نمونه گیری ……………………………………………………………………………………………………  92 متغیرها ………………………………………………………………………………………………………………………………………  93 روش اجرای پژوهش …………………………………………………………………………………………………………………..  93 روشهای آماری ……………………………………………………………………………………………………………………………  93 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات تجزیه و تحلیل نتایج …………………………………………………………………………………………………………………..  95 یافته های جانبی پژوهش …………………………………………………………………………………………………………  102 فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث دربارة نتایج آن محدودیت های پژوهش ……………………………………………………………………………………………………………  118 پیشنهادات ………………………………………………………………………………………………………………………………  118 منابع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………  121 ضمائم ……………………………………………………………………………………………………………………………………….   130 فهرست جداول عنوان                                                                                                                                                           صفحه جدول شماره 2- مقوله های اصلی در حوزه روانی ـ حركتی ……………………………………………………………  34 جدول شماره 1-2- شاخص های رشد رفتار طبیعی ……………………………………………………………………..  55 جدول شماره 2-2- مراحل رشد روانی ـ اجتماعی اریكسون …………………………………………………………..  59 جدول شماره 3-2- تشخیص هدفهای كودكان ناسازگار ………………………………………………………………..  68 جدول شماره 1- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب جنسیت ……………………………………………………………  95 جدول شماره 2- توزیع فراوانی آزمئدنیها برحسب گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ………………………  95 جدول شماره 3- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب ………………………………………………………………………..  96 جدول شماره 4- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب كلاس ………………………………………………………………  96 جدول شماره 5-  توزیع فراوانی شغل پدر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 6- توزیع فراوانی شغل مادر آزمودنیها ………………………………………………………………………  97 جدول شماره 7- توزیع فراوانی سطح تحصیلات پدر آزمودنیها ……………………………………………………….  98 جدول شماره 8- توزیع فراوانی سطح تحصیلات مادر آزمودنیها ………………………………………………………  98 جدول شماره 9- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی .  99 جدول شماره 10- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی و مؤلفه های آن در دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده ……………………………………………………………………………………………………………………………  100 جدول شماره 11- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  100 جدول شماره 12- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حركتی  101 جدول شماره 13- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در سازگاری اجتماعی ……………..  101 جدول شماره 14- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در سازگاری اجتماعی …………..   102 جدول شماره 15- مقایسه میانگینهای دختران و پسران در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی  102 جدول شماره 16- مقایسه میانگینهای دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك سن در دو متغیر مهارتهای روانـی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی …………………………………………………………………………….  103 جدول شماره 17- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفكیك جنس در مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی ………………………………………………………………………………  104 جدول شماره 18- مقایسه میانگینهای  مهارتهای روانی ـ حركتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان براساس وضعیت اشتغال مادر ………………………………………………………………………………………………………. 105 جدول شماره 19- مقایسه میانگینهای مهارتهای روانی ـ حركتی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  105 جدول شماره 20- آزمون توكی برای تشخیص تفاوتهای معنادار بین میانگین ها ……………………………  106 جدول شماره 21- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی براساس شغل پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه …………………………………………………………………………………………………………..  106 جدول شماره 22- مقایسه میانگین های روانی ـ حركتی كودكان براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 23- آزمون تعقیبی توكی برای تعیین معناداری تفاوت میانگین های روانی ـ حركتی براساس تحصیلات پدر ……………………………………………………………………………………………………………….  107 جدول شماره 24- مقایسه میانگینها در اسزگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  108 جدول شماره 25- آزمون توكی برای مقایسه میانگینها در سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر  108 جدول شماره 26- مقایسه میانگین مهارتهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ……………………………………………………………………………………………………………………… 109 جدول شماره 27-  آزمون توكی برای مقایسه دو به دو میانگینهای روانی ـ حركتی براساس تحصیلات مادر  109 جدول شماره 28- مقایسه میانگین سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس یك طرفه ………………………………………………………………………………………………………………………………….  110 جدول شماره 29- همبستگی بین زیرمقیاسهای سازگاری اجتماعی با یكدیگر و با مهارتهای روانی ـ حركتی              111 مقدمه: موفقیت كودكان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد كه آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه كرده‏اند. آمادگی كودكان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری در تعیین موفقیت آنها در مدرسه نقش دارند. در گذشته، عقیده بسیاری بر این بود كه ورود كودكان به دبستان، آغاز یادگیری و شكوفایی آنها در همه ابعاد رشد است. اما امروزه در پرتو تلاش صاحب‏نظران مختلف، مسیر تفكر و برنامه‏ریزی به سمت بارور كردن آموزش‏های پیش از دبستان، به عنوان پیش‏نیاز ورود كودكان به مدرسه، تغییر كرده است. بی‏شك پیشرفت در ابعاد گوناگون رشد در سنین بالاتر و حتی مرحله زمینه‏سازی برای اصلاح اعمال و حركات مختلف كودكان با توجه به پژوهشهای اخیر (برای مثال ویلیامز1، 1983؛ به نقل از مفیدی، 1375)، نوعی دگرگونی اندیشه را در زمینه رشد جسمی و حركتی كودكان در سالهای اولیه كودكی به وجود آورده است. در دو سه دهه اخیر نیز در بسیاری از موسسه‏های آموزشی و تربیتی (به ویژه در جامعه ما) تمایل و گرایش زیادی در چرخش تاكید از مهارتهای حركتی و جسمی به سمت زمینه‏های رشد شناختی و ذهنی كودكان حس شده است (مفیدی، 1375). هر چند مهارتهای حركتی و شناختی لازم و ملزوم یكدیگرند و در برخی از دیدگاههای رشد مثل تئوری پیاژه2 (1374)، مهارتهای حركتی زیربناء و لازمة مهارتهای شناختی هستند. با توجه به پیشرفت علم و تكنولوژی در قرن حاضر و تبلور این نكته كه شكوفایی یك كشور از بستر آموز/ش و پرورش برمی خیزد، نیاز به گسترش دوره پیش از دبستان، بیش از گذشته خود را نمایان می سازد. بنابراین لازم است كه برنامه كیفی و كمی مناسب و در خور نیازهای جسمی و روانی برای كودكان پیش‏دبستانی، با توجه به ویژگیهای این دوره از رشد، تهیه و تدارك دیده شود. اما پیش نیاز برنامه‏ریزی و سرمایه‏گذاری در این زمینه، انجام پژوهشهایی است از روش شناسی و مبنای نظری درستی برخوردار باشند تا با توجه به نتایج حاصله، بتوان تا حدودی نیازهای جامعه در این زمینه برطرف شود و گام‏هایی هر چند جزئی در زمینه بهبود وضعیت آموزشی و تربیتی برداشته شود. بیان مسأله: درخصوص آموزش پیش دبستانی، دیدگاههای مختلف و گاه متعارضی ارائه شده است. از یك سو افرادی نظیر الكایند[1]، 1987؛ سیگل[2]، 1987؛ كانینگ[3] و لیون[4]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس[5]، 1996) معتقدند كه نباید كودكان را بی محابا به سمت آموزش های پیش دبستانی بكشانیم و جو حاكم بر بسیاری از برنامه های پیش دبستانی ممكن است كودكان آنطور كه باید و شاید به سوی پیشرفت رهنمون نسازد. دلیلی كه برای تدارك برنامه پیش دبستانی وجود دارد این است كه در حین آموزش های پیش از دبستان، كودكان تجاربی را می آموزند كه ممكن است در خانه نتوانند از اثرات مثبت چنین تجاربی برخوردار باشند. اما كانینگ و لیون (1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) بر این باورند كه افسانه تجارب اولیه[6] به این امر منجر شده كه ما نقش بزرگسالان را در محیط‏های پیش دبستانی كه باید فرصتی مناسب برای كودكان فراهم كنند را نادیده بگیریم. از سوی دیگر بسیاری از صاحبنظران (مثل دومان[7]، 1984؛ رسكولا[8]، 1991؛ پاندی[9]، 1991؛ به نقل از لفرانسیوس، 1996) معتقدند كه تجارب پیش دبستانی تاثیر مثبتی بر رشد كودكان خواهد گذاشت. تاكید بر آموزش و پرورش در دوره پیش‏دبستان به علت واقع گرایی، بینش، تلاش و كوشش افراد بسیاری است كه عمر خود را صرف این كار كرده اند. اگر با توجه به منابع معتبر، از افلاطون (427-347 قبل از میلاد مسیح) كه آغاز آموزش‏های اولیه را از هنگام تولد دانسته‏اند، بگذریم و (باربور، 1986)، باید بپذیریم كه افرادی مثل جان آموس كمینوس، ژان ژاك روسو، پستالوزی، فروبل، ماریامونته سوری، پیاژه و پژوهشگران كنونی جوامع مختلف و نیز جامعه علمی و فرهنگی ایران، در شناخت هویت واقعی این دوره از آموزش و نتایج اثر بخش آن بر سرنوشت كودكان كمك و یاری رسانده اند (مفیدی،1375). در پژوهش حاضر، مهارتهای روانی ـ حركتی1 و سازگاری اجتماعی به عنوان متغیرهای اصلی در نظر گرفته شده‏اند. یكی از عوامل تعامل انسان با محیط، رفتارهای روانی ـ حركتی است. این رفتارها دارای تظاهرات متعددی مثلاً در كارهای صنعتی، حرفه‏ای، تكنیكی، مهارتهای شغلی، اعمال تجاری، وظایف روزمره، رانندگی، موسیقی، هنر و همینطور تربیت بدنی و ورزش می‏باشند، در حالی كه به نظر می رسد حیطه روانی اینگونه رفتارها مورد غفلت واقع شده است. مفیدی (1375) بر ضرورت توجه به آمادگیهای جسمی و حركتی كودكان در دورة پیش از دبستان تاكید كرده است. او سعی كرده است ابتدا سالهای اولیه كودكی را به عنوان مرحلة ایده‏آلی برای یادگیری مهارتهای حركتی بشناساند، سپس قابلیت‏ها و تواناییهای كودكان را از نظر آموزش و یادگیری مهارتهای حركتی مد نظر قرار دهد. به علاوه پژوهشهایی كه در زمینة مهارتهای روانی ـ حركتی و اثر برنامه‏های تمرینی بر افزایش و بهبود اینگونه مهارتها انجام شده است (بلیانی، 1377؛ یان و یان، 1991، رهبانفرد ، 1377 و خلجی و عماد، 1381) توانسته است تأثیر این برنامه‏های تمرینی را در بهبود مهارتهای روانی ـ حركتی نشان دهند. از سوی دیگر مهارتهای اجتماعی نیز با مهارتهای روانی ـ حركتی ارتباط تنگاتنگ و نزدیكی دارند و جنبة مهمی از رشد كودك محسوب می شوند. هدف آموزشهای اولیه كودكان، اجتماعی بار آوردن (جامعه پذیری) آنان است (میزل2 ،1996، وینووسكیز3 ، 1994). توانایی برای ایجاد و حفظ ارتباطات با دوستان و بزرگسالان (همچون معلمان)، پایه و ركن اجتماعی شدن را در مدرسه شكل می‏دهد. مهارتهای اجتماعی كودكان ممكن است با پیشرفت تحصیلی بعدی آنها در ارتباط باشد (اسواتز1 و والكر2  ، 1984) و تجارب آنها با همسالان خود، احتمالاً روی نگرشهای آنان در ارتباط با مدرسه و یادگیری نیز تاثیر می‏گذارد (كاگان3  و همكاران 1995). همانطور كه در فصل چهارم مشاهده شد فرضیه اول این پژوهش تایید نشد. به عبارتی آموزش پیش دبستانی نتوانسته بود باعث تغییر معناداری در مهارتهای روانی ـ حركتی كودكان شود. جالب اینكه گروه آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حركتی در مقایسه با گروه آموزش دیده نمره بالاتری كسب كردند. نتایج این فرضیه یا پژوهش حكیمی منش، تشكری، مژدهی و معین (1361) ناهمخوان است زیرا پژوهش آنها نشان داد كه تحریك اضافی و ایجاد محیط مطلوب بر رشد مهارتهای روانی ـ حركتی نوزادان تاثیر مثبتی دارد به گونه ای این تاثیر تا شش ماه بعد نیز پایدار مانده است. از سوی دیگر نتایج پژوهش با یافته های گویاكلا (2005) نیز ناهمخوان است. زیرا گویاكلا به این یافته دست پیدا كرد كه برنامه های مداخله ای پیش دبستانی در بهبود مهارتهای حركتی كودكانی كه د رخطر تاخیر حركتی هستند موثر است. البته نتایج این پژوهش را نمی‏توان با پژوهش های حكیمی منش و همكاران (1361) گویاكلا (2005) مقایسه كرد زیرا حكیمی‏منش و همكاران (361) كودكان شیرخوارگاه را بررسی كرده بودند و گویاكلا (2005) نیز به بررسی كودكانی پرداخته بود كه دارای تأخیر در رشد مهارتهای حركتی بودند. البته چنین یافته‏ای ممكن است دلایل زیر را داشته باشد: 1- عدم دقت آزمونگران در اجرای آزمون لینكلن ـ ازرتسكی 2- هنجار نبودن آزمون لینكلن ـ ازرتسكی برای دانش آموزان ایرانی 3- یكی از عوامل موثر در رشد مهارتهای حركتی، میزان فضای مدرسه است كه كودكان بتوانند آزادانه به بازی بپردازند. شاید در شهر تهران به دلیل فضای كوچك مدارس پیش دبستانی كودكان، دانش‏آموزان چندان كه باید و شاید، حركت و جنبش لازم را ندارند. می‏توان در پژوهشهای آینده این مساله را بررسی كرد كه آیا بین فضای مدرسه با رشد مهارتهای روانی ـ حركتی رابطه ای وجود دارد. نتایج جدول شماره 11 در فصل چهار حاكی ازآن است كه تجربه پیش دبستانی در سازگاری اجتماعی كودكان تفاوت معناداری ایجاد نكرده است كه نتایج این پژوهش با كرمی و هیبت الهی (1377)، اسحاق نیا (1371)، سعیدی زاده (1376)، حقیقت (1372)، میرزاده (1365)، دیده بان و همكاران (1369)، اكبرزاده (1371)، لیدنبرگ (2000)، پولان دیاز (1992)، دانیلز (1995)، دیوید (2000)، بنت (1992)، جانسون و همكاران (2000)، چمبرز (1990)، بارنت (1995)، لین و همكاران (1998)، شولمن و همكاران (2003)، همخوان و با نتایج پژوهش حاج بابایی (1369) ناهمخوان است قاعدتاً بایستی این گونه باشد كه كودكان دارای تجربه پیش دبستانی از سازگاری اجتماعی بهتری برخوردار باشند اما نتایج این پژوهش چیز دیگری رانشان می دهد. شاید بتوان در تبیین این یافته به موارد زیر اشاره كرد: 1- نوع ارتباط معلم با شاگرد از عوامل تعیین كننده سازگاری اجتماعی است بنابراین شاید كیفیت ارتباط با معلم در رشد سازگاری اجتماعی كودك تاثیر بگذارد. گلاسر (1371) معتقد است كه كیفیت ارتباط در مدرسه از جمله عوامل موثر در رشد عزت نفس كودكان است و وی بر این نكته پافشاری می‏كند كه ریشه اكثر مشكلات در نظام آموزشی است و معلم بایستی بتواند كمبودهایی را كه كودك در خانه با آن مواجه شده است در مدرسه جبران كند. بهتر است در پژوهشهای آینده متغیر نوع ارتباط معلم با كودك یا حداقل سبك رفتاری وی سنجیده شود. 2- صرف بودن در مدارس پیش دبستانی شاید نتواند كودكان را به سمت سازگاری اجتماعی رهنمون سازد به نظر می رسد كیفیت آموزشها و اینكه كودكان در این مراكز طبق چه اصول و مبانی آموزش می بینند مهمتر باشد. پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده محتوای مطالب آموزشی مورد تحلیل قرار گیرد تا مشخص گردد كه آیا یكی از اهداف نهایی نظام آموزش پیش‏دبستانی افزایش سازگاری اجتماعی هست یا خیر؟ 3- هر چند كودكان مقداری از اوقات روزانه را در مدارس می گذرانند اما كیفیت ارتباط با والدین و جو عاطفی حاكم بر خانواده نیز در رشد اجتماعی كودكان تاثیر زیادی می گذارد. 4- میزان گذراندن تجربه پیش دبستانی نیز یكی از متغیرهای مهم در سازگاری اجتماعی كودكان است. در این پژوهش این متغیر مشخص نشد ممكن است كودك هر چه بیشتر مدارس پیش‏دبستانی را تجربه كند در رشد مهارتهای برقراری ارتباط و سازگاری وی تاثیر بیشتری بگذارد. به همین دلیل پیشنهاد می شود كه در پژوهشهای آینده این موضوع مورد سنجش قرار گیرد.

  • پایان نامه بررسی و آموزش تحلیلی و شرح دستگاه آنالایزر

    پایان نامه بررسی و آموزش تحلیلی و شرح دستگاه آنالایزر دانلود فایل فهرست مطا لب 1- مقدمه 2- بلوك و دیاگرام دستگاه 3- توضیح عملیات قطعات رسم شده در بلوك دیاگرام      الف – 89C51(1)      ب – 89C51(2)     …

  • پروژه بررسی سیگنالهای الكترو مایوگرافی در حركت دست

    الكترو مایوگرافی,پروژه بررسی سیگنالهای الكترو مایوگرافی در حركت دست,دانلود پروژه بررسی سیگنالهای الكترو مایوگرافی در حركت دست,سیگنالهای الكترو مایوگرافی دانلود فایل دانلود پروژه بررسی سیگنالهای الكترو مایوگرافی در حركت دست در 187 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc الکترو…

  • مبانی نظری و پیشینه شخصیت و تیپ شخصیتی D

    مبانی نظری و پیشینه شخصیت و تیپ شخصیتی D دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه شخصیت و تیپ شخصیتی D در 38 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری…

  • طرح تولید قالب های فلزی در ابعاد و اندازه مختلف برای ساختمان ها

    طرح تولید قالب های فلزی در ابعاد و اندازه مختلف برای ساختمان ها دانلود فایل بازاریابی صنعتی

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس (فصل 2)

    ادبیات تحقیق عزت نفس,پیشینه پژوهش عزت نفس,پیشینه تحقیق عزت نفس,مبانی نظری عزت نفس,مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس,مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس (فصل 2),مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش…

  • پروژه کارآفرینی تولید کود شیمیایی

    پروژه کارآفرینی تولید کود شیمیایی,پروژه کارافرینی تولید کود شیمیایی,توجیه اقتصادی تولید کود شیمیایی,تولید,دانلود پروژه تولید کود شیمیایی,دانلود کارآفرینی تولید کود شیمیایی,شیمیایی,طرح توجیه فنی تولید کود شیمیایی,طرح توجیهی تولید کود شیمیایی,کارآفرینی تولید کود شیمیایی,کود دانلود فایل آب

  • سمینار برق معرفی روشهای مختلف دکوپله سازی سیستم های چند متغیره صنعتی

    سمینار برق معرفی روشهای مختلف دکوپله سازی سیستم های چند متغیره صنعتی دانلود فایل سمینار برق معرفی روشهای مختلف دکوپله سازی سیستم های چند متغیره صنعتی چکیده: در این تحقیق ضمن معرفی سیستم های چند متغیره، بیان ریاضیات مربوط به…

  • مجموعه اول مقالات -مدیریت آموزشی

    استانداردسازی عملکرد,اعتماد سازمانی,الگوی آموزش محور,الگوی مینتزیرگ,برند سازی خدماتی,تحلیل محتوا,تعهد سازمانی,خدمات آموزشی,دانشگاه پژوهش محور,دیوان سالاری,روش تحلیل شبکه,روش دیمتل,ساختار سازمانی,شایستگی های حرفه ای,عملکرد آموزشی,مجموعه اول مقالات -مدیریت آموزشی,محیط کسب و کار,مدل سرو کوال,مدل کانو,مدیران گروه های آموزشی,مدیریت آموزشی,یادگیری سا دانلود فایل مجموعه…

  • مقاله زندگینامة امام رضا(ع)

    مقاله زندگینامة امام رضا(ع) دانلود فایل مقاله زندگینامة امام رضا(ع) فهرست: زادگاه كنیه ها لقبها مشهورترین لقب مادر امام زاد روز روز شهادت فرزندان زندگى و شخصیت امامان شیعه حیات اجتماعی امام رضا علیه السلام شخصیت سیاسی امام شخصیت علمى…

  • پژوهش بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی

    پروژه بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی,پژوهش بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی,تحقیق بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی,دانلود پایان نامه بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی,فرهنگ‌,مقاله بررسی فرهنگ‌ها و واژه‌های عربی به عربی,واژه‌های عربی به…

  • پروژه تاسیس کارگاه تولیدی کت و شلوار مردانه

    پروژه تاسیس کارگاه تولیدی کت و شلوار مردانه,دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود تحقیق,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود کتاب,دانلود مدیریت,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نمونه سوالات,طرح تاسیس کارگاه تولید کت و شلوار مردانه کت و شلوار,کار در منزل,کسب درآمد اینترنتی…

  • پرسشنامه آزمون هوشی موزاییک ژیل

    پرسشنامه آزمون هوشی موزاییک ژیل دانلود فایل پرسشنامه آزمون هوشی موزاییک ژیل به همراه 12 صفحه فایل راهنمای ازمون هوشی موزاییک ژیل ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) : تعداد گویه ها :       تعداد مولفه :     روایی و…

  • پایان نامه طراحی سیمولاتور بلادرنگ توربین بخار گاز همراه با سیستم کنترل گستردهDCS

    پایان نامه طراحی سیمولاتور بلادرنگ توربین بخار گاز همراه با سیستم کنترل گستردهDCS دانلود فایل پایان نامه طراحی سیمولاتور بلادرنگ توربین بخار گاز همراه با سیستم کنترل گستردهDCS چکیده:  ساخت سیمولاتور گازی یکی از دغدغه های مهم سازندگان و بهره…

  • پایان نامه سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز

    پایان نامه سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز دانلود فایل پایان نامه  سبک های مقابله ای با مدیریت درد و بهزیستی روان شناختی در بیماران جراحی قلب باز چکیده: هدف…

  • مقاله ادله اثبات دعوی

    اثبات دعوی,ادله اثبات دعوی,مقاله اثبات دعوی,مقاله ادله اثبات دعوی دانلود فایل مقاله ادله اثبات دعوی دارای 76صفحه با فرمت ورد فهرست مطالب مقدمه: ۱ فصل اول – کلیات مبحث اول: تعریف ۴ گفتار اول: دلیل ۴ گفتار دوم: اثبات ۵…

  • تحقیق جامع تولید ناب با تكیه بر اصول چهارده گانه تویوتا

    تحقیق جامع تولید ناب با تكیه بر اصول چهارده گانه تویوتا دانلود فایل فهرست مطالب:عنوان                                    صفحهمدیریت ناب تولید ناب                                    11-1 ضرورت های كسب كار در جهان امروز                        11-2 نیاز به رویكرد تولید ناب                                11-3 ساختار سلسله مراتبی رویكرد ناب                            2اهداف…

  • طرح توجیهی و کارآفرینی ترانس تقویت با ظرفیت 5000 دستگاه در سال

    طرح توجیهی و کارآفرینی ترانس تقویت با ظرفیت 5000 دستگاه در سال دانلود فایل اساس کار ترانسفورماتور

  • سازمان های مجازی

    پاورپوینت سازمان های مجازی,دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نمونه سوالات,سازمان های مجازی,کار در منزل,کسب درآمد اینترنتی دانلود فایل دانلود پاورپوینت سازمان های مجازی •یک نوع خاص از سازمان شبکه ای است…

  • ترجمه لغات مربوط به بخشهایی از كتاب مفاهیم سیستم عامل

    ترجمه لغات مربوط به بخشهایی از كتاب مفاهیم سیستم عامل دانلود فایل ترجمه لغات مربوط به بخشهایی از كتاب مفاهیم سیستم عامل Abort دستور 4 – 13 Absolue memory image تصویر حافظه مطلق  8 – 7 Absoule loader بار كننده…

  • پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی بلوغ و سن مسئولیت کیفری

    بررسی فقهی و حقوقی بلوغ و سن مسئولیت کیفری,پایان نامه بررسی فقهی و حقوقی بلوغ و سن مسئولیت کیفری,پایان نامه کارشناسی ارشد (MA),رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی دانلود فایل  پایان نامه کارشناسی ارشد «M.A» رشته: فقه و مبانی حقوق…

  • آموزش پایان نامه نویسی

    آموزش پایان نامه نویسی,اموزش پایان نامه نویسی,دانلود آهنگ,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پرسشنامه,دانلود پروژه,دانلود سریال,دانلود فایل,دانلود فیلم,دانلود کتاب,دانلود مقاله,دانلود نرم افزار,دانلود نمونه سوالات,کار در منزل,کسب درآمد اینترنتی دانلود فایل آموزش پایان نامه نویسی این فایل تمام اصول پایان نامه نویسی…

  • پایان نامه بررسی کارکرد خبری اینترنت از نظر دانشجویان

    بررسی کارکرد خبری اینترنت از نظر دانشجویان دانشکده خبر اردبیل,پایان نامه بررسی کارکرد خبری اینترنت از نظر دانشجویان,پایان نامه کاردانی رشته عکاسی خبری دانلود فایل پایان نامه کاردانی رشته عکاسی خبری بررسی کارکرد خبری اینترنت از نظر دانشجویان دانشکده خبر…

  • طرح توجیهی تولید واگن باری

    طرح توجیهی تولید واگن باری دانلود فایل طرح توجیهی تولید واگن باری معرفی محصول :  واگن عبارت است از یک ماشین ریلی که جهت حمل بار یا مسافر مورد استفاده قرار می گیرد و از جنبههای فنی و بهره برداری…

  • پروژه مدارهای الکترونیکی شبکه های کامپیوتری

    پروژه مدارهای الکترونیکی شبکه های کامپیوتری دانلود فایل  پروژه  مدارهای الکترونیکی شبکه های کامپیوتری چکیده شبكه های كامپیوتری امروزی فصل نویسی در انفورماتیك است . با وجود شبكه های كامپیوتری , محققین می توانند در اقصی نقاط دنیا تنها با…

  • تحقیق در مورد سورة الفاتحة (مکی)

    تحقیق در مورد سورة الفاتحة (مکی) دانلود فایل تحقیق در مورد سورة الفاتحة (مکی) بخشهایی از متن: فاتحه [گشاینده] چون قرآن با این سوره شروع می‏شود و این سوره آغازگر قرآن است، «فاتحه‏» نامیده می‏شود. بخاطر حمد و ستایشی که…

  • بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی در بین دانشجویان پزشکی آزاد اسلامی و دانشجویان علوم پزشکی

    بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی در بین دانشجویان پزشکی آزاد اسلامی و دانشجویان علوم پزشکی,تحقیق و پژوهش روانشناسی بالینی دانلود فایل تحقیق و پژوهش  روانشناسی بالینی بررسی رابطه وسواس فکری و عملی با کمالگرایی در بین دانشجویان…

  • تحقیق انواع محصولات ساندویچ پانل و مشخصات فنی آن

    تحقیق انواع محصولات ساندویچ پانل و مشخصات فنی آن دانلود فایل تحقیق انواع محصولات ساندویچ پانل و مشخصات فنی آن چکیده: گروه صنعتی آمیكو تولید كننده انواع دیوارهای پیش ساخته و سقف های  (sandwich panel) میباشد. خط تولید كارخانجات  جهت…

  • کارآموزی نقشه كشی معماری 38 ص

    اجرای ساختمان بتنی,کارآموزی نقشه كشی معماری,کارآموزی نقشه كشی معماری 38 ص,نقشه كشی معماری دانلود فایل کارآموزی نقشه كشی معماری  38 ص فهرست مطالب مقدمه وتشكر................................ 4   پیاده سازی نقشه............................ 5    گود برداری..............................................................................................................................................................6 استفاده از دیوارهای مانع و نایلون .......................................................................................................................8 پیاده…

  • نقش GIS در توسعه توریسم

    GIS,GIS Web,Internets role in tourism development,Tourism Data,TOURISM development,نقش GIS در توسعه توریسم دانلود فایل

  • مقاله مردم شناسی زنان دوره قاجار

    مقاله مردم شناسی زنان دوره قاجار دانلود فایل مقاله مردم  شناسی  ( زنان  دوره  قاجار) چکیده: از جمله مسائلى كه در بررسى تاریخ معاصر ایران كمتر بدان توجه شده وضعیت زنان فرهیخته و هنرمند در دوره قاجار است. تنها دركتابهاى…

  • بررسی اثربخشی روش حساسیت زدایی با حرکت چشم و بازپردازش در کاهش افسردگی، اضطراب و خستگی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس

    بررسی اثربخشی روش حساسیت زدایی با حرکت چشم و بازپردازش در کاهش افسردگی، اضطراب و خستگی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس,دانلود اندروید,دانلود پاورپوینت,دانلود پایان نامه,دانلود پایان نامه ارشد,دانلود پایان نامه کارشناسی,دانلود پروپوزال,دانلود پروژه,دانلود پروژه پایانی,دانلود تحقیق,دانلود گزارش کار آموزی,دانلود مقاله,دانلود…

  • پایان نامه پروژه بررسی سیستم تولید بهنگام

    بررسی سیستم تولید بهنگام,پایان نامه پروژه بررسی سیستم تولید بهنگام,پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی رشته حسابداری دانلود فایل پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی رشته حسابداری بررسی سیستم تولید بهنگام چکیده سیستم بهنگام  سیستمی منضبط، یكپارچه و فرآیند گراست…

  • پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی خشکبار(با ظرفیت 1000 تن در سال)

    پروژه کارآفرینی فرآوری و بسته بندی خشکبار(با ظرفیت 1000 تن در سال),پروژه کارافرینی فرآوری و بسته بندی خشکبار(با ظرفیت 1000 تن در سال),دانلود پروژه فرآوری و بسته بندی خشکبار(با ظرفیت 1000 تن در سال),دانلود کارآفرینی فرآوری و بسته بندی خشکبار(با…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت جنسی (فصل 2)

    ادبیات تحقیق هویت جنسی,پیشینه پژوهش هویت جنسی,پیشینه تحقیق هویت جنسی,مبانی نظری هویت جنسی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت جنسی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت جنسی (فصل 2),مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت جنسی,هویت جنسی دانلود فایل مبانی نظری و پیشینه…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی ساختمان

    نمونه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش رسته شغلی IT شبکه,نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی هنر,نمونه سوالات اختصاصی,نمونه سوالات تخصصی آزمون استخدامی با پاسخ دانلود فایل نمونه سوالات آزمون استخدامی  اموزش و پرورش تفکیک رسته…